Tuesday, June 30, 2009

Kulai 16-17 Jun - Perjalanan

bulan jun ni ada lagi satu event di kulai. this time around team kita naik van. senang, jimat kn kos yang paling penting nya...bkn apa, klu naik kete, ada yg smp lambat la apa la, baik sume hangkut satu van. kitaorg sume berkumpul di usj. awal nya nk bertolak jam 1:00 tengahari di sebabkn salah sorang boss ada meeting kt site, tp bila dh di tunda, aku anta email balik dn inform sume bertolak jam 12 tengahari. mls nk drive pegi usj, aku suh van driver dtg umah amik aku. pagi tu aku dh pegi ofis, sbb settle kn keje keje boss, cm nk byr cek la apa la..

tepat kul 11:00 pagi, van smp umah dn kitaorg terus pegi USJ. smp sana hanya mr benny & hanif je yg dh ready. sume msk kn beg dlm van, aku n mr benny kuar minum jap. hari tu aku rasa cm x sedap bdn, kepala aku sakit & pening, bdn2 ni mmg sakit xleh nk ckp. mungkin aku penat sbb seminggu sblm tu baru balik dr singapore.

kul 12 tengahari baru GM abis meeting, sume naik van dn terus bertolak ke destinasi yg nk dituju, KULAI, Johor. aku x pernah g kulai. klu batu pahat, ayer itam, segamat, muar, tangkak ada la jugak singgah ms arwah abah ada. kitaorg brenti mkn di RNR Dengkil. punyala x sedap makanan. van yg bwk kitaorg Kia Pergio, krusi nya lembut dn blh adjust. bila msk hiway nilai je aku terus tido. terjaga bny hp, rupanya pegawai2 kastam sume dh ada di dewan. ms tu aku baru smp tangkak..bila ms plak suh diaorg dtg awl2 sbb seingat aku, meeting pukul 5pm. mmg gelisah di buatnya. alhamdulillah kami smp kulai tepat kul 4:30 petang.

bandar kulai ni mmg panjang dan salah satu jalan alternatif klu nk ke senai. bandar baru dibangunkan oleh IOI. ada TESCO dn deretan kedai yg panjang. event dibuat di bandar baru kulai. hanya 15 minit saje ke Airport Senai.

ni la gamba dalam dewan, besarnya blh memuatkan 5 badminton court.

tengah briefing dgn sume facilitators, ramai jugak 20 orang ke semuanya..

lebih kurang pukul 6 petang aku ngn yg lelain check in hotel. kitaorg stay kt sofitel palm resort. 5* hotel, mmg happening. cantiksss, tp x sempat nk upload gamba2 nya lagi. hotel ni hanya 5 minit ke airport senai. bersebelahan ngn runway kapal terbang. tp xde la bising sgt pun. di hotel ni ramai in-house guest, sume nya mamat minyak.

kul 10mlm, kami bergerak semula ke dewan dengan EM untuk susunatur..penat nya x blh nk ckp. kul 11:45pm sume siap dan kami pulang ke hotel dgn membeli mkanan tuk dinner. dinner aku kul 12:30 mlm, blh???


sesi memasang backdrop ni cukup menakut kan. nasib baik la yg psg ni kurus ckit. tp x sempat nk amik gamba sbb camera tertinggal dlm bilik hotel..

0 comments: