Tuesday, June 9, 2009

Cuti-cuti

haaa, ni cite psl cuti-cuti singapura yang x brape cuti. mane x nya, mcm2 kaedah yang berlaku dlm perjalanan pegi dn balik dari singapura dn semasa berada di singapura, waaaaa, tension tahap gaban aku di buatnya.

31 may 09 - seawal kul 6 pagi aku kuar dari umah. mmg sejuk perjalanan, smp saje di nilai, aku brenti bfast tempat biasa. x ramai org sangat, mungkin sbb terlalu awal kn. lebih kurang sejam lebih, aku mulakan perjalanan ke singapura dgn harapan nk smp ke destinasi dlm kul 11 pagi. konon la....smp kt RNR machap aku singgah Petronas isi minyak lagi, ms ni ada satu kumpulan mat tengkorak naik moto jipang hehehe, bau diaorg ngn bau eksos lebih kurang sama. lepas isi minyak lebih kurang aku terus kan perjalanan. tetiba dlm kete ada bau yg kurang menyenangkan kuar dr aircond. aku brenti tepi jalan..pnya la serem sbb nya kenderaan lalu lalang yg buat kete bergegar. tetiba ada 2 orang mamat brenti skali. aku dh naik cuak. diaorg terus pegi kt kete, aku dh 2x call plus ronda, haram x tiba2. budak2 tu ckp, ada mslh aircond, compressor rosak. aduhai, ms tu dh terbayang $$$$$$$ je, dia ckp klu wat kt kedai potong, dlm rm450-500. haaa, abis la duit shopping aku. mak aku turun dari kete dn tny, apa nk wat. diaorg ckp kena potong belt aircond baru blh start kete. once diaorg potong je, terus kete leh start. aku terus kn perjalanan dlm keadaan yang panas terik, kesian ank2 n mak. smp singapore kul 12 tengahari. panas jgn ckp la..

0 comments: