Tuesday, June 9, 2009

Cuti cuti - enjoy

Arggghhhh, apa2 pun, aku dh repair kt singapore. ini pn tmpt yg di rekomenkan oleh cousin aku. katanya bebudak army slalu pegi tempat ni, jd murah. hari isnin, aku pegi tempat repair aircond ni, x tau apa nama kedai nya, tp yg pasti pomen nama nya panjang. hehehe...mmg melidi pn pomen ni. 2 jam jugak aku tunggu, akhirnya aku cuma byr SGD120=RM285. still murah sehhhhh....xyah lah aku berpeluh2 nk msk JB balik. klu nk tau tempat nya nnt aku bg alamat. kita lupakan la psl kete ni ye...

****************************************************************************
2hb jun - cousin aku nama dia hisham, amik off day. besh, smp je terus dia ajak kitaorg g Snow City kt Science centre kt jurong. aku drive pegi sana, perjalanan mengambila masa 20 minit. x la jauh mane pn, cuma byk traffic lite dn byk camera. bygkan la, kt sana aku cuma blh drive smp 70km/h je. aduhai, tension gilerzzz ar, tp nk wat cmne kn. dh peraturan, ikut je la, sangap jadi nya bila ikut speed cmni.

untuk pengetahuan sesape yg baca blog aku ni (ada ke???) kt singapore skng ni ada promotion leh byr ngn RM, cara nya mudah, tunjuk passport malaysia dn embarkation card, nescaya anda disuruh byr ngn RM. x percaya??? percaya la..sbb minggu ni kengkawan kakak aku, ramai amik cuti sbb g singapore hehehe..aku byr RM81.00 tuk 2 adult 3 children untuk package, snow city n science centre. mmg murah, sbb cousin aku byr tuk dia n ank2 dia SGD45. mahal tuhhh..

msk snow city xleh bwk camera, tension tul, kt dalam dh ada cameraman. paling byk gamba yg diambil, gamba hakim..x tau nape, mane je ank aku pegi, mesti cameraman tu amik gamba. fuhhh, sejuk banget sih...ada snow slide tp aku gayat. yg lelain tu sume naik. x brape besar la..tp sume ada kt situ.
binatang ni diletak kn kt entrance. t-rex ni besor giler, hakim paling takut ngn bunyi nya..skali mengaum, hakim pn nangis.
small water theme park kt sblh kiri science centre. x brape ramai sgt, sbb ada lagi satu tempat yg harus aku terjah iaitu Wet Wet World, tp x sempat nk pegi pun.

I-MAX, leh tgk wayang 3D.

Snow city..x ramai sgt pn sbb kitaorg smp sini kul 11:30 pagi.

kat entrance nk msk dalam snow city ni. sorry la, hakim pny peace x menjadi, slalu tunjuk jari jari nya. bahaya jugak klu tersalah jari. kat sini kena pakai long pants, jaket n kasut di beri pinjam. glove sewa SGD2.10 incl gst. sewa glove pn nk kena gst..kitaorg spend dlm 1-1/2 jam kt dlm snow city ni. mmg sejuk, x tahan dibuatnya..

12noon - kitaorg gerak ke science centre plak. ms ni sume cm xde mood sbb dh penat main dlm snow city. tp larat kn jugak kaki msk ke dlm, mcm2 activity ada.. tp mane gamba nya ye..aduhai, sabor je la.

0 comments: