Tuesday, June 9, 2009

Cuti cuti - shopping

3 jun - pagi pagi dh pegi pasar genting biru kt bukit batok, beli apa2 brg dapur yg patut, tolak satu trolley, mak aiii, penat giler. kt sana mcm2 ada, cuma nyawa mak ayah je xde jual..hehehe..yg paling best hakim ler, sume mainan dia nk, dr pedang ben 10 smp la ke patung spiderman yg kecil kecil..5 patung SGD2, asyik memanjang beli je.

kul 12tgh, kitaorg bersiap siap sbb nk pegi ke arab street & kampung glam seni warisan melayu singapura.

kiranya aku dh expert jln kt singapore ni, cuma cari exit apa, dn street apa..chewah, bangga giler..mula kan perjalanan dr choa chu kang ke arab street hny melalui expressway. sarat jugak dlm kete, tp yg paling best x ramai budak2 ikut. kete x byk sbb hari keje, infact cuti skola pn x jam sbb ramai budak2 yg masih bersekolah lagi. klu kt kl ms ni dh tentu2 klcc penuh sesak.

salah satu kedai di arab street. kt sini ramai bakal pengantin beli kain ela, yg ada di jual di jakel pn rege lebih kurang. 4 mtr atau kt sana panggil 1 set SGD58 termasuk lining. mula nya nk beli tp malas la nk pkai kain2 lace ni.

ni salah satu deretan kedai di arab street jugak, berhadapan dengan golden landmark hotel tempat aku parking kete. Golden Landmark hotel ni ialah hotel lama tp msh dijaga. ada jugak kedai2 jual pakaian kt mezzanine floor.


kedai kedai ni mcm kt jonker street melaka. tp rege mmg mahal, yg aku dgr cousin aku ckp, 'wak ireng' rupanya, mahal..oooo baru la ku tau bahasa jawa ni hehehe...tp dlm byk2 kedai kt sini, ada satu kedai yg ok dan harga pn leh tahan jugak.

ni la kedai nya, KOLEKSI MURLIA. mak aku beli sepasang gamis kt sini, harga asal SGD95 tp dpt SGD60. warna oren lagi, wah bergaya mak aku raya nnt. aku x beli pape tp dh nmpk satu blause yg aku berkenan. gamba nya, lupa nk amik. smp ke ujung jln, cousin sorang lagi tefon dn dia ajak kitaorg pegi ANGLIA. dkt je ngn kedai Murlia ni. ANGLIA ni klu sesape prnh pegi Bangsar Shopping Centre, nama kedai nya NETWORK, haaa ownernya org singapura rupanya. tp kedai di BSC dh tutup sbb sewa mahal. kt sini bj2 sume 2 psg SGD50, byk jugak yg aku beli dn ada jugak yg cousin belikan. thank you thank you.


dn ini la hasil rembatan aku ngn mak.

0 comments: