Tuesday, April 7, 2009

Iman sports day

4th April hari tu iman pny sports day. 2 hari sebelum sukan, iman kena sakit mata. aduhai cian betul la, risau pn ada. sbbnya dia dh lama praktis alih alih terus sakit mata. bwk dia pegi HKL doc ckp kuman. ada ke doc tu bagi panadol besar alam suh ank aku telan, bodoh ke apa..sabar je la doctor doctor ni. sehari sblm sukan, bengkak kt mata dh suruh. dia pny yakin kn aku yg dia leh amik bhg. aku mengalah sbb nenek dia dh msk campur. so, yg mane ank2 nenek jaga, kena mengalah bila nenek dh msk campur....
malam tu ujan jadi padang nya lecak yak amat, konon nk pakai kasut, at last tukar selipar jopun hehehe. ni gamba masa perbarisan..yang baju merah tu, guru kelas dia nama cikgu roziawaty.
iman masuk lari 4x50 meter berganti ganti.
sebenarnya dia pelari yang pertama, kira nya anchor la, klu x silap aku la. tapi aku rasa x confident bila tgk ada sorang budak india group dia yang merupakan pelari terakhir muka toyo abis. risau gak, rupanya dia kena cirit birit huhu cmne nk menang cmni. aku protes kt cikgu nazri yang pegang serombong ni hehehe..aku suh iman jadi pelari yang terakhir. untuk makluman sume ibu ibu, klu kita protes ngn cikgu mmg dia bagi sbb sure kalah klu argue ngn ibu ibu hahahaha.. iman dapat menjadi pelari terakhir, so, MENANG LAAAAAAAA..YAHOOOOO mane leh x menang, sbb once start lari je dari pelari pertama aku ikut lari satu padang. last runner iman, aku pun pecut la wlu 5km/jam je huhu slow banget aku lari, x kisah la yang penting ngn sorak aku ngn larian aku, iman tetap dpt no. 1..nk ketawa pn ada, terkejut pn ada sbb aku x ingt yg lutut ku sakit.
acara yang seterusnya tarik tali, acara yg paling aku nanti kan. aku merupakan tukang sorak untuk rumah merah sbb ank2 aku sume umah merah yeah...kali ni budak yang tarik tali sume kurus belaka sbb yg debab dh msk form 1. tapi dengan cara dan teknik yg btl, rumah merah menang.

acara yang terakhir ialah penyampaian hadiah...lama jugak la aku kt padang, tp puas hati sbb iman menang dua medal perak & emas. happy sgt. kiranya usaha dia berbaloi la dan ada sportmanship spirit. go IMAN..

ini la team iman, yang pelari pertama x dpt nk tunggu sbb sakit perut hehehe...tgk la darjah 2, comel nya kawan kawan iman.

0 comments: