Thursday, April 16, 2009

Dungun

Haaaa... finally nk update blog



12hb april - seawal kul 7 pagi aku dh bertolak pegi usj, smp sane je sume dh ready cuma tinggal hendra saje. ngam2 dia smp kul 8 pagi. ms tunggu dia sempat jugak aku betul kn speech, emcee text dn yg lelain yg perlu di ubah suai. tepat kul 8 pagi kitaorg bertolak dr usj ke dungun. smp je hiway, hafiz photographer dh tunggu ngn kete dia. ingt kn smp temerloh nk breakfast tp dia mintak brenti sblm genting ada satu BHP, nk isi petrol.
830 pagi - lepas byr toll gombak, kitaorg terus kn perjalanan ke BHP tuk hafiz isi petrol. ms smp sana yg aku jadi giler ialah team bikers. fuh gilerrrrrzzzzzzzzzz betul. gempak tau. aku cuba berani kn diri dekat dgn abg2 bikers tu. ada sorang mamat tu plat moto singapore, aku tegur berlagak la plak. ceh...prasan, mak kita pn org singapura tau. aku approach satu group lagi. braders ni sume dr kl nk ke karak. aku x peduli, suh jugak dorang amik gamba..tp sume sporting, rasa nk je naik moto dn suh diaorg anta g dungun, kete aku, pandai pandai la korang drive. ms amik gamba ni panas gilerzzz, sume mengenyit mata. steady la bro..

11 pagi - aku singgah tol gambang jap isi minyak, kali ni sume pun brenti isi minyak. ms aku kuar kete, menggigil palo lutut ni, maklum la lama sgt drive kn. tp hiway pantai timur ni mmg xde byk permandangan cuma pokok-pokok je. huhuhu..tp yg paling best, ujan ms kt maran smp la ke cherating. yg paling best bila nk masuk tol jabor, owh ye, skng ni klu nk g cherating xyah msk ke kuantan terus je ke jabor, jalan pun ok, 2 lane jugak. tetau je msk cherating. jgn terkezut ye kengkawan dn jangan jeles...heheheh...bangga giler nama ku di signboard jabor.

12 tghri - smp kt kemamang. hehehe kemaman ler, kitaorg singgah makan kt kedai tepi jalan. kak su dh mula ngadu sakit kepala, katanya migrain, tp lepas mkn terus ok, maknanya lapar la kn. mkn lebih kurang, terus kn balik perjalanan. dlm perjalanan melalui, kemaman, kijal, paka, kertih byk sgt perubahan kt kawasan2 ni. mcm kt kawasan PETRONAS, sume nya dh jadi 2 lane. sblm ni satu lane je. ini je la yg mampu aku amik gamba.

yang paling aku tak tahan ialah BANYAK NYA TRAFFIC LIGHT.

1:45 tghr - sampai dungun, beshhhh... x lah jauh sgt kn. ada org ckp, smp 7-8 jam. giler ke apa. aku drive sorang lagi. kuar je kete menggigil lutut. huhuhu. x byk gamba yg amil sbb aku drive. x tau la fara amik ke x. nk kena tny dia nnt.

0 comments: