Tuesday, April 7, 2009

Cuti cuti Malaysia

Kali ni destinasi pilihan aku ialah MELAKA. yahoooooooooo cm x pernah pegi melaka. cuti ni mmg xleh nk rancang, mslh nya klu rancang ada je yg x jadi. so, 29hb March aku bertolak pegi melaka. mulanya nk bertolak kul 8 pagi, tp kul 10 pagi baru kuar umah. perjalanan ok, cuaca pn x brape panas sgt, sedang elok. aku smp toll ayer keroh pukul 12 tengahari. mmg x bwk laju pn, smp je terus pegi umah kawan aku. lama betul x jumpa along. tp x pegi umah, jumpa dia kt gerai mak dia, cik minah. huhuhu sedih betul jumpa kawan lama, x tau nape. kitaorg lunch kt situ, mmg sedap masakan adik dia. kedai nya dulu tepi jln je, kecil, tp skng dh maju dh jadi kedai makan betul. amik lesen dgn majlis perbandaran melaka (x sempat amik gamba gerai sbb batt camera flatt). lebih kurang kul 1:30 tghri kitaorg gerak pegi hotel air keroh d village. ok hotel nya, kitaorg dpt blok baru bkn chalet.


ni la gamba blok baru, bila masa wat pun aku x tau. tapi aku takut beruk, byk beruk atas bumbung bangunan tu, gamba yg kat bwh ni plak family chalet. aku x duk kt chalet.






lepas cek in je budak2 tukar baju terus terjun pool. dh xleh nk kawal lagi dh. suka sgt. mmg sunyi betul kt pool tu, sabar je la. lepas mandi lebih kurang aku bwk ank2 n mak pusing bandar melaka. x dpt amik gamba sbb sofiya lupa bwk camera huhuhu sadis betul la. aku pny mengamuk ms tu...kitaorg pegi jonker street, dataran pahlawan, bandar hilir lama, pastu pegi bangunan belanda dan yg paling menarik aku nmpk org tarik lanca. nak je naik, klu aku naik gamaknya org tu blh idup lagi 30 thn, hehehe...

so, ini je la gamba yg leh aku post...


0 comments: