Friday, January 23, 2009

Makan-makan


malam semalam aku bwk mak n ank2 pegi mkn sate jln semarak, berhadapan bangunan CELCOM. kedai ni dh lama sgt dh, dr zaman aku sekolah naik bas sri jaya no. 38, pakcik ni dh berniaga. bangunan ni pn lama dh, mmg xleh sesat la, klu dr jalan tun razak, jgn naik AKLEH tp ikut jln bwh, lepas lim kok wing institute sblh kiri after traffic lite, nampak la kedai yang berasap-asap tu, itu la kedai bakar sate.

dh lama nak pegi, sbb nya aris x prnh mkn kt sini. hari tu ms pegi, dia x ikut. so this time around, kena bwk dia jugak. maklum la, ank bujang saya selera melayu, mkn skit2 x kenyang, cm mak dia jugak hehehe..

smp sana dlm kul 8:15mlm, pny la ramai, berbagai bangsa ada. staff celcom pn mkn kt situ jugak, cmne aku tau diaorg staff celcom, name tag yg diaorg pakai ler, 4 meja sambung. mak mula xnk, alasan ramai orang, apa la mak aku tu. bila cucu-cucu dia ajak jugak, dia xde pilihan, mak aku kalah ngn cucu dia hehehe.

sate ni aku order 30 cucuk, 15 ayam n 15 daging, aku mkn 8 cucuk hehehe, isi nya sebesor alam, tp lupa nk amik close up plak..



ank bujang aku order nasi goreng pattaya, wlu cmne pn dia tetap nk makan nasi gak, nsb la mlm td dia guna sudu garfu, slalu nya guna tangan, aduhai abang abang....


bukan stakat sate je, ada western food lagi, sedap tau chicken chop ni, pinggan dia berat... hehehe, ini kegemaran iman, mane2 pegi standard dia chicken chop, x kira la pegi JJ ke, kedai mkn biasa ke, ini la fav dia...

anak dara aku ni yang sememang nya yang x suka mkn nasi, orang lain makan sate n nasi goreng, dia mkn kerang bakar, blh jadi cmni, aduhai kakak-kakak, dia xnk mkn nasi mlm tkt gemuk, patutnya mama dia yg tkt mkn malam, terbalik la plek, selera besar tp mkn sate 1 cucuk, kerang ni setengah je la, yong tau foo yg sebelah kanan dia tu bila amik x ingt, dia cuma 5 pcs je, yg kt depan tu gamba tahu bakar, sedap....dlm erti kata lain, mama n abg dia kena bagi abis...huhuhuhu..........



hakim yang sememang nya happy giler bila dpt kuar makan, perasan x sate yg hakim pegang tu, besau kan, mmg kenyang....semalam all ini baru rm60.00. so, bila ada masa, jemput la ke sini



0 comments: