Thursday, September 10, 2009

Hari bekerja - hari event

sorry ar, lama sgt nk sambg cite, sibuk..maklum la nk raya..ini last part..

***************************************************************************************
lepas balik makan, mmg x sempat nk pegi blow rambut ke apa ke, sbb nya satu bas KDRM dh menanti di luar hotel..aduhai, nape la dorang ni awal sgt smp. dr dlm salon aku dh nampak bas tu, terus bergegas keluar, ngn org tefon aku lagi, rasa cm x cukup tangan nk handle benda2 cmni. aku bergegas naik ke bilik, amik masa dlm 15 minit je, nsb baju dh siap gosok mlm yg aku tiba di hotel. cepat cepat mandi, wlu ada hairdryer pn, x sempat mane nk blow rambut. lepas 15 minit, aku bergegas turun ke ballroom plak..dh smp ada je yg nk kena tukar, emcee text nk kena tukar lagi, aduyai pening pening..

lepas dh tukar apa yg patut, aku bergegas ke lobby cari faci-faci yang bertugas, mane aje la dorang ni pegi. rupa-rupanya dorang msk ke dalam bilik yg ada bintang idola pny audition. rasa nk menjerit pn ada ms tu..bkn senang nk ckp ngn dorang ni. lepas dpt kumpul kn sorang sorang, aku suh dorang turun balik ke ballroom untuk taklimat seterusnya. apa2 pn, segak betul pakai baju batik hehehe..

actually faci-faci ni sume skali 15 orang, yg lagi 3 orang tu la aku suh org cari turun naik lobby ballroom. apa yg aku terangkan dh cukup wat dorang faham dn blh dilaksanakan..bangga tu hehehe..lepas sesi taklimat ni, event pn bermula la..kali sume org dh faham, kita cuba pendek kn ms ucapan dn segala-galanya yg blh dipendekkan hehehehe...lepas sesi dialog, cabutan bertuah, yang terakhir mesti acara makan. sedap sungguh makanan yang disediakan..rmai plak yg beratur, so aku decided tuk cari mane2 pegawai yg belum dpt doorgift lagi. lebih kurang kul 7 baru aku dan team yg lain makan. mmg enjoy sakan, smp GM pn turun sambung makan lagi.

event abis lepas wrap off sume kul 8:00 malam, aku dibenarkan balik awl ke bilik sbb terlalu letih..bila smp bilik baru teringat yg baju nk balik x bwk la plak..aduhai, cal kengkawan dorang tunggu kt lobby. kitaorg jalan ke prangin mall, dpt la sehelai tshirt dari giordano..jadi la ye, ms tu dh kul 9:30 malam dn hampir kesemua kedai tutup, mak aiii awai nya tutup..lebih kurang kul 10:30 malam smp hotel balik. aku terus naik atas, penat nya x terkata..

esk pagi nya pas bfast dlm kul 9:30 pagi, kitaorg bertolak ke airport. aku naik teksi ngn hj bani. smp di airport baru aku shopping tuk ank2 n kengkawan.


x sempat nk amik gamba kapal terbang sbb aku dh dipanggil oleh MAS counter..rupa-rupanya aku di upgrade ke business class, woowwwww, sronok banget...nnt aku post gambar boarding pass eh hehehe...

0 comments: