Monday, September 28, 2009

SELAMAT HARI RAYA

TAK TERLAMBAT RASANYA NK UCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR & BATIN KEPADA SUME KENGKAWAN YG BACA BLOG AKU NI..(ada ke eh)

1 SYAWAL disambut dengan meriah oleh umat islam di seluruh dunia..alhamdulillah, wlu dengan keadaan ekomoni sekarang pun, aku amat bersyukur dengan apa yg dikurniakan.. berbalik pada cite raya, persediaan nya xyah la nk cite kn, sbb nya panjang benar klu nk di tulis. cm biasa, thn ni kak sulas dtg masak2 kt umah mak. mcm2 menu yg ada. lepas berbuka puasa, aku sambung balik keje2 yg tersadai yg tertinggal ms buka puasa. thn ni tido lmbt skit sbb x larat rasa bdn ni, tetiba lak kena selsema..lepas mkn ubat terus tido x sedar smp esk pagi.

RAYA PERTAMA - terkejut sbb terjaga kul 7 pagi, aduhai terlewat sungguh..mak plak dh ada kt bwh sorang2 tengah potong apa yg patut sbb nya kuah lodeh je x sempat wat lagi. klibut jugak nk siap kn ank2 aku, nsb baik sblh mlm baju melayu sume aku dh gosok. lepas sume balik sembahyang raya, aku terus bermaaf maafan ngn mak. klu nk tunggu beradik yg lain, x tau la kul bape dpt beraya ngn mak. bila giliran ank2 aku plak, lagi la bertambah sedih..smbl mohon ampun dan maaf mcm2 dorang wat confession. nak ketawa pun ada, tp bila dorang tetiba nangis, ati aku jadi sebak...
ni nama nya keluarga mcm2 kaler, heheheh.. lebih kurang 10:30 pagi kakak-kakak ku dtg ke umah mak. aduyai episod menangis lagi, x tahan tul la..dr satu babak ke babak yg lain, penat tul matanya. makeup cecantik pun abis sume lunyai makeup aku..selepas bermaaf maafan, sesi bergamba & makan hehehe...

0 comments: