Monday, September 28, 2009

SELAMAT HARI RAYA - BALIK KAMPUNG

lepas dh abis beraya kt kl the very next day kitaorg bertolak ke singapura. asalnya keluarga aku saje yg pegi, tetiba kak sulas plak nk ikut. meriah sungguh kali ni. lepas balik beraya umah kak sulas kt ampang, smp je umah aku terus kemas baju2 yg nk dibawak ke singapura. kita akak berkampung di sana selama 3 hari 2 malam yeahhh. ada jugak baju ank2 yg x sempat dibuka tag rege nya hehehe. nsb la kn, aku dh xde masa betul. berjanji nk tolak kul 6:30 pagi, hampeh sbb aku bgn lmbt. penat jgn ckp la, rasanya penat beraya hari pertama x abis lagi dh nk samb perjalanan ke singapura. dr aku nk sepasang baju ngn anak2, terus tukar plan amik baju yg x payah gosok.

tepat pukul 7 pagi kitaorg gerak. smp je kt nilai, aku brenti kejap tuk beli bfast. mls nk brenti kt RNR seremban sbb takut masa jadi panjang kt sana. tau je la, bila bebudak dh ada duit, panjang la idea dorang. kali ni aku wat 3 stop sbb ada mslh, pertama kt nilai beli bfast, kedua kt kg bemban nk terkucil dn last kt machap isi petrol. x kisah la kn sbb dh tau mane nk tuju. alhamdulillah xde mslh kali ni dan sume berjalan dgn lancar sekali.
smp je kt umah wak x sempat nk rehat ke apa ke, trus je kuar beraya balik. aku sempat melabur je dn minum segelas air..rupa2nya kitaorg terlmbt sbb sume dh ada kt umah pakcik aku di Jurong, Pioneer Road.
adegan-adegan yang diambil ni sume kt living hall je, sume terkejut sbb imran nk pegi masuk camp, hehehe..

0 comments: