Wednesday, March 18, 2009

terengganu 05 - marang, psr payang & airport

4:30 petang - lepas dh settle perkara perkara yg berbangkit huhuhu kitaorg balik ke kuala terengganu. dlm kete aku duk tengah, tension betul, hj bani duk tido aje, smp terlentok2 kt bahu, aku cuit fiza kitaorg ketawa bgai nk rak. hehehehe...dr mula smp pagi duk sibuk psl kropok lekor. kt airport ada satu gerai "kropok lekor 2409" itu no lot nya la ye. kt sini mmg happening, dlm kul 4ptg dh abis. perjalanan pulang ke kuala terengganu mmg memenatkan dan meletihkan. mane x nya dengan ujan lagi, bila nak amik gamba mandi ujan lagi. tension tension...


5:15 petang - kami smp di marang, tetiba aku dpt satu idea nk kejutkn sume org yg tido kecuali driver la, klu driver tido mau kemana kitaorg agaknya. aku terus ckp, rs cm nk mkn kropok lekor ar. yg tido terus terjaga hehehehe.... kitaorg turun sekejap kt marang. beli kropok lekor dn rehat sekejap sblm meneruskan perjlnan. bos aku beli kropok lekor byk giler tu tp minyak nya meleleh bila mkn. smbl mkn aku amik gamba jap, siap berdiri tepi jln tu, klu le ada kete yg terbabas alamat melayang la aku ni..gamba kt bwh ni salah satu resort yg ada kt situ. byk jugak la resort di kiri kanan jalan.

6:00 petang - kitaorg dibawa ke pasar payang. mak aiii kotor nya pasar ni, takut betul bila naik ke bazaar tkt jumpa cik siti. aku fobia ngn ngn spesis ni, mau terjun nmpk deme hehehe..byk jugak kedai kt dlm pasar payang ni. sume jual kain batiks. cantik cantik tp aku xde niat nk beli pun. bos aku beli 2 psg, itu pun puas tawar. penjual ni cm x heran ar klu kita mintak disc dn klu dia x bagi kita g kedai lain, pandang muka kita pn x.

yang ini bazaar batik yang baru, bangunan nya cantiks banget. kt sini blh dikatakan sume butik jual batik. lama jugak la kitaorg kt sini berpuluh jugak la hehehe..

7:00 petang - kitaorg bergerak ke airport. dlm perjalanan aku nmpk masjid kristal. wah, tersergam indah masjid tu diatas air. masjid tu terletak di pulau duyong. cantik betul tp kesampaian nk kesana sbb dh terlalu penat. ini saje la yg aku dpt amik.



smp je kt airport, terus tersandar kt krusi, penat nya x tau nk ckp cmne. nsb leh tgk tv, cite spa q hehehe...flight depart 910pm. till then...
p/s : sorry gamba gelap, tp sememang nya airpot ni gelap, lampu x terang.

0 comments: