Tuesday, March 17, 2009

terengganu 01

Haaaa, minggu lepas dh post peta terengganu kan? hari ni nk citer g meeting kt terengganu darul iman.

corat coret perjalanan

kul 6am - kul 5:45am terjaga dr tido, alarm hp bny, aduhai, letih nya bdn. nk bgn rasa mls sgt. lepas siap2 aku telefon taxi suh amik kt umah, lmbt jugak la tunggu, kul 6:20 baru teksi smp. drv teksi mmg ok, blh borak2, tp dlm pada ms yg sama, aku control ngantuk. perjalanan mmg baik sbbnya bdk dh cuti sekolah. kiranya kt jln sentul, sibuk kt area pasar je la. lps drpd tu ok aje. aku smp kl sentral terus g beli tiket ERL. sunyi jugak ek suasana kt kl sentral awal cmtu, tp x lah awal sgt ye tak. lepas amik boarding pass aku terus turun ke station. dh ada tren yg menunggu. aku dpt naik tren yg x brenti, terus ke KLIA 28minit. x amik breakfast lagi, perut aku sudah berdondeng sayang huhu....tren bergerak tepat pukul 7:00 pagi. ada la satu mamat kelantan ke trengganu, asyik call kengkawan dia je, pas tu ckp "mu doh dapat teket", kecoh betul la. aku rasa dia prasan yg aku dok korek telinga sbb dia ckp kuat sgt, terus dia bgn g blkg, hahaha...padan muka. dlm perjalanan aku tido, bila dh hampir putrajaya baru terjaga. laaaaa dh nk smp rupanya

terlepas nk amik gamba runway klia, aeroplane yg take-off pn x dpt amik, maklum la tengah mamai baru bgn tido, hny ini je la yg mampu aku amik. ini runway motorsikal huhuhu


7:28 am - dh smp airport, kejap je kn, ramai jugak turun...aku jumpa ex colleague ms keje tempat lama, dia nk g labuan dn dia keje ngn murphy oil...ada can aku calling dia. mcm biasa, pendakian escalator bermula, nsb dh check in awal2, semasa naik escalator, perut ku dh mula hip hop. hj bani cal rupanya dia dh smp, lagi awal tu. perut dh lama, menggigil tgn amik gambo, jadi nya blur skit

setingkat demi setingkat aku naik, last last smp la 5 tingkat. fuyooo ramai org tu, aku x amik gambo, kang diaorg ingt sape la plek nk amik gambo org tengah beratur. kata ekonomi lembab, tp orang ramai nk travel. kayo kayo kayo.


tempat yg aku tuju, mc donalds, hehehe...ramai la plak kt mc d, aduhai, serba x kena di buat nya sbb dh terlalu pack kt dlm mc d. aku beli fillet & milo ais, blh la tahan kenyang dgn harapan kt ofis kastam nnt. hehehe


8:20 pagi - aku mula gerak ke pintu B3, nsb la x jauh cm nk pegi langkawi hari tu..mau patah lutut ni hehehe...separuh jln aku nmpk haji bani, so kitaorg pn sesama la g B3. ramai jugak orang nk ke terengganu. alhamdulillah flight x delay. aku naik MAS n duduk sebelah fiza, ada boarding pass tp maleh nk amik gambo. lama jugak la duk kt situ


8:30 pagi - Fiza smp, duk lebih kurang, pengumuman di buat, yg mane duk row 27 smp 18 di suh msk dulu. kitaorg dpt row 7, so, xde la kedlm sgt.

8:35 pagi - turn kitaorg plak msk dlm perut kapal terbang.

8:40 pagi - selamat pagi dan assalammualaikum tuan-tuan dan puan-puan. terima kasih kerana menaiki pesawat MH 1326 penerbangan dr Kuala Lumpur ke Terengganu. Pernerbangan ini mengambil masa selama 45minit sekiranya cuaca elok. Saya bagi pihak Kapten (lupa ar nama dia) dan anak kapal yang lain berharap agar tuan-tuan dan puan-puan selesa semasa perjalanan nanti dn sekiranya perlukan bantuan etc etc. cmni la lebih kurang dia pny teks. hehehehe... dh leh hafal dh.

0 comments: