Tuesday, May 12, 2009

Johor - CIQ 11/5/09

smlm aku pegi johor bahru, CIQ kt kompleks bukit chagar. mak aiii besar nya kompleks ni. blh di katakan sentiasa sibuk sahaja, penuh ngn org2 singapure hehehe...x penat gamaknya diaorg ni berjalan. kompleks bukit chagar ni bersebelahan dgn Jabatan Imigresen. sesat jugak la dibuatnya. teksi plak brenti kn kt north wing, CIQ terletak kt south wing. nk tau CIQ tu mende, nnt aku cite kan.

*************************************************************************************
5:00 pagi - aku bangun dari tido, ntah knp terasa nk tido ngn mak plak hehehe. sememang nya dari sekolah smp la sehari sblm nikah, aku mmg tido ngn mak. kakak2 ckp aku ni kacau daun, hehehe...arwah abah mmg x suka tido dlm bilik, dia ckp cm sempit. alarm dh bny tp letih nya nk bangun nk mandi..

5:20 pagi - dh siap, terus turun bwh, tp hari isnin kn, byk kete kuar. lepas start enjin kete, tepat 5:25 pagi aku kuar umah. mak yg anta aku dpn pintu. mak tau bkn org lain. aku singgah kejap kt mobil sentul tuk isi petrol. siangnya malas nk tuang petrol.
5:35 pagi - aku mulakn perjalanan terus ke KLIA. ms memandu mata ni xleh nk bukak sbb ngantuk pun ada lagi. lepas tol sungai besi mata ni dh x tahan lagi...bila msk hiway KLIA lagi la xleh nk ckp, byk lori, hampir terlangga lori sbb aku x sedar yang aku tertido. fuhh..bahaya bahaya.

6:30 pagi - aku smp kt parking di block B. aduhai, kt sini pun lepas parking kete, berpusing2 nk cari jln pegi departure hall. cm jakun je aku ni. rupanya aku kena pegi tingkat 2 pastu amik lif trus tingkat 5. 10 minit jugak la aku berlegar2. bila dh nmpk lif baru lega hehehe..
6:50 pagi - smp tingkat 5 lagi satu hal, kt mane la nk amik boarding pass. aku smp kaunter kt tempat check in ms nk pegi langkawi. rupanya aku kena pegi kaunter A. mak datuk jauh nya. ms ni lutut aku dh sakit semacam. smp kt kaunter A, aku x beratur tp pegi ke kiosk machine amik boarding pass sendiri. dpt je boarding pass, skali gate A11. aduhai lagi satu azab nk berjalan ke ujung tanjung.

7:00 pagi - aku terus cek in pastu beli breakfast jap, aku nmpk hj bani dh ada kt depan, pny la jauh kitaorg berjalan. dlm 10 minit ada rasanya. smp je flight dh siap untuk berlepas, dn tetiba perut aku memulas. aku tinggal kn boarding pass terus g toilet hehehe...

7:20 pagi - kitaorg msk dlm perut kapal terbang. aku duduk aisle, mmg suka duk luar.

7:30 pagi - flight take off dn aku terus tido, tetau je bila sedar ada air, aku minum smbg tido balik

8:25 pagi - alhamdulillah smp di Airport Senai. x byk amik gamba sgt tp ada satu gamba yg menarik perhatian aku.



yang ini gamba kt airport. x byk aku amik pun tp lepas ni byk gamba.

0 comments: